S rastom obľuby ready made, tj predzaložených, spoločností vzrástol za posledné roky aj počet firiem zaoberajúcich sa práve ich predajom.
S rastom obľuby ready made, tj predzaložených, spoločností vzrástol za posledné roky aj počet firiem zaoberajúcich sa práve ich predajom. Rovnako ako v každej oblasti podnikania možno iv segmente predaja ready made spoločností vyberať od vysoko špecializovaných predajcov s dlhoročnou históriou, cez menšie s obmedzeným rozsahom služieb až po desiatky drobných podnikateľov, ktoré do odvetví prilákala vidina rýchleho zárobku spojeného s rastúcim dopytom.
Práve neskúsenosť, povrchné znalosť problematiky a nie vždy priehľadné rokovania posledne zmieňovaných môžu poškodiť obraz celého odboru.
Obvyklými praktikami nedôveryhodných bezmenných predajcov je zvyčajne nízka a nečitateľná cena, obmedzenie rozsahu služieb a nestabilita. Nedôveryhodní predajcovia často lákajú na nezvyčajne nízku cenu. Pri nákupe ale zákazník na poslednú chvíľu zistí, že musí zaplatiť ešte ďalšie "skryté" poplatky. Čím nižšia je cena, tým užší tiež býva servis pri prevode spoločnosti a tiež obvykle menšie ochota riešiť prípadné neštandardné situácie či špecifické požiadavky. U drobného "no name" predajca existuje reálna možnosť, že dnes tu firma je, ale už za rok byť nemusí. Problém nastane najmä v prípade súvisiace služby poskytnutia sídla - ak daný poskytovateľ za rok či za dva skončí, klient bude nútený pre svoje sídlo hľadať novú adresu. Ešte horšie variantom by bolo, ak by po čase novému majiteľovi prišiel požiadavku na uhradenie dlhu, ktorý sa na ním zakúpenú spoločnosť viaže, a on by nemal koho sa dovolávať.
Širší servis, flexibilita a kontinuita služieb v čase sú naopak "vykúpené" vyššou cenou. Záleží na každom, či ušetrených niekoľko tisíc stojí za prípadné riziká či sklamanie z neprofesionálne služby. Ako v každom inom odbore, je na mieste dôkladne si daného predajcu preveriť a zvážiť všetky plusy a mínusy. Tu sú kritériá, ktoré sú podstatné pri výbere predajcu ready made spoločností.

Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára