Úvod seo Copywritingu
seo Copywriting, alebo aj search engine optimization copywriting je technika písania textov na web, tak aby boli ľahko čitateľné pre návštevníkov stránky a zároveň “zaujimavé” pre robotov a pavúkov vyhľadávačov. Cieľom seo copywriting-u je zaradenie stránky vo vyhľadávačoch na vysoké pozície pre cielené vyhľadávanie.
Rovnako pre samostatný viditeľný text sa seo copywriting používa pri optimalizovaní on-page elementov ako title, description (popis stránky), nadpisoch stránok a alternátivnych textoch. Mnohí seo experti odporúčajú 250 viditeľných slov na stránku s jedným až tromi strategickými výrazmi (kľúčovými slovami, linkami, bold textom) umiestnenými priamo v texte. (Samozrejme nájdu sa aj takí, ktorí tvrdia, že na dĺžke textu nezáleží a je len na Vašom testovaní ako to v skutočnosti je.)
Ako napísať naozaj dobrý text pre web, ktorý by bol príjemne čitateľný pre návštevníkov stránky a zároveň by spĺňal nároky robotov vyhľadávačov? To Vám nikto presne nedokáže povedať. Je nutné prečítať stovky článkov a z každého si zobrať “to správne“. Do určitej miery sa musíte ako copywriter narodiť, na druhej strane sa to viete naučiť – treba tomu samozrejme venovať určitý čas a hlavne utvrdzovať si svoje nové vedomosti praxou.
Základné chyby copywritingu
1. Veľké množstvo kľúčových slov
Častá chyba nováčikov je, že si myslia, že čím viac rôznych kľúčových slov budú mať v textoch, tým lepšie hodnotenie a úspešnosť získajú. Tento postoj má však opačný efekt a kvôli nejednoznačnosti zvolených kľúčových slov stránka stráca relevantnosť, a tým aj svoju silu. Je dôležité stanoviť si kľúčové slová podľa priority a špecializovať/optimalizovať dané stránky práve na tieto slová.
2. Opakujúce sa kľúčové slova v texte
Príliš vysoká hustota kľúčových slov na malom priestore je často potrestaná slabším ratingom. Ak by ste takýchto slov použili na stránke nadpriemerné množstvo, môže sa to pokladať dokonca za black hat seo techniku, konkrétne tzv. seo bombu.
3. Copywriter je zodpovedný za použitie kľúčových slov
Ak nepracujete s renomovaným seo špecialistom, ktorý má všetko pochopiteľne analyticky podložené, zavítajte na bežné vyhľadávače a zistite si, či majú zadané kľúčové slová dostatočnú hľadanosť.
4. Spam text
Do kategórie najväčších problémov patrí aj tzv. spam na stránkach, ktoré prešli seo optimalizáciou. Najlepšie to opäť vysvetlíme na príklade: ak budete písať pre web, ktorý sprostredkováva svadby a budete tam poukazovať aj na zbytočné kľúčové slová (napr. predaj svadobných šiat), budú na neho síce chodiť zákazníci avšak nenájdu to, čo hľadali, a tak odídu bez ďalšej návštevy a predovšetkým zákazky. Aj keď je spam pre mnoho webmasterov lákavý, copywriter by sa mu mal snažiť vyhnúť, alebo majiteľa stránok aspoň upozorniť, pretože to dokáže poškodiť celé renomé stránky.
5. Preklepy ako marketingový ťah
Mnohokrát sa v praxi stretnete s javom, že po vás bude prevádzkovateľ webu požadovať, aby ste v texte niekoľkokrát použili aj konkrétne preklepy, len z dôvodu, že majú vysokú hľadanosť. Každý sa môže pri písaní do vyhľadávača pomýliť, a práve na tom je táto seo stratégia založená. Časom si už celkom inteligentné roboty dokážu uvedomiť slabú relevantnosť použitých “vysoko hľadaných” kľúčových slov, ktoré nijako priamo nesúvisia s okolitým textom a takéto stránky posunúť v hodnoteniach veľmi ďaleko od prvých vyhľadávaných pozícií.
Aké druhy copywritingu rozlišujeme?
V tomto sa asi nikdy seo experti úplne nezhodnú, seopedia.sk všeobecne delí seo copywriting podľa Hirmiho delenia na:
obsahové texty, články (obsahovo veľké texty, náučné texty atď.)
písanie reklamných textov, krátkych textov a sloganov
marketingové PR správy a vyjadrenia pre tlač
on-page copywriting (napr. title, description, nadpisy H1-H6, atď.)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára